tisdag 26 januari 2010

Shopping tisdag

Imorse städade jag hela övervåningen. Plockade bort lite möbler som fick åka ner till källaren. Fick ordning på allt nytvättat som legat i prydliga högar här o där. Sen åkte vi till bvc. Missade förra tiden. Idag kom vi på varför. Hon bokade in oss 19:e januari och skrev 19:e februari på min lapp. Men idag 6 månader 1 vecka och 2 dagar gammal vägde lilltösen hela 8,1 kg.

Sen bar det av till flickebarnets farmor. Där fick hon och flickehunden hoppa av. Själv åkte jag till Marieberg o levde loppan =) Jag var ute efter bl.a. träningskläder, badkläder till mig o lillrumpan samt fotoramar. Jag kom hem med träningskläder (tro det eller ej!) Ett par brallor från Team Sportia/Intersport (?) och en sporttopp som jag hittade på Kappahl. Väldigt fin var den i svart, grått o lite lila. Men det är ett helvete o komma ur den, men så ska det väl vara!

Annat som fick följa med hem var: leggings, svart tröja, stickad tunika, randig tröja, en konservöppnare och isbergssallad :)

De små hade haft det super! Siri är som nöjdast när hon får åka runt i luften och dra huvudet i kristallkronan :D Safira mår som bäst när alla befinner sig på golvet, vilket är ungefär jämt nuförtiden. Det är ju hur bra som helst att man kan lämpa av dem o göra saker själv. FarmorG tackar ju inte nej i första taget :)

Nu är morfar Leffe på intågande. Kanske skall det övas nattning inför en kommande middag på Goddagens. Smart och klurigt av honom o ge oss presentkort på restauranger när vi fyller. (Parvel fick oxå) Då "måste" han vara barnvakt och vi måste ut o äta god mat. Inga fel!

Hindersmässan då? Ska nån dit? Vänstas ju busväder, men inget kan väl stoppa oss från lite marknads shopping?

3 kommentarer:

Jempan sa...

Jag vill köpa Leffe, vad ska´ru ha för honom? ;)
Mamma var också lurig och gav biocheckar så vi måste gå på bio och hon måste vara barnvakt.

Li sa...

Jag vill på hindersmässan! Säkert bara skit, men det hör ju till. Lite gottis kan man ju få med sig hem iaf.

Jempan sa...

Tack för inbjudan förresten. Det var den finaste dop-inbjudan vi sett.Vi kommer givetvis.