lördag 23 januari 2010

Hokus Pokus!

Det är nyheterna mitt i filmen. Jag tänkte passa på att skriva lite om mitt intressanta möte med en kvinna i torsdags. Hon är en sk. spåtant.

För över ett år sedan fick jag i present av en kär vän en timme hos denna dam som flera av mina nära och kära redan provat. Ville inte dit innan förlossningen men NU kom jag alltså iväg!

Det var ett spännande möte. Jag var såklart sen (men det visste väl hon redan??) o fick springa sista biten från parkeringen. Hon bodde i ett helt vanligt område i ett litet samhälle häromkring. När jag såg huset hon bodde i tittade jag upp mot fönstrena. Skulle där stå en kvinna i svarta skynken med mystiska katter omkring sig? Nä, jag såg inget mystiskt. Inget skumt. Jag tog ett djupt andetag innan jag knackade på den vita trädörren. Det gick några sekunder. Dörren öppnades. Där stod en liten, späd kvinna. Mörkt hår och bruna små ögon. Jag frågade om jag hade kommit rätt, det hade jag, och vi tog i hand.

Efter att vi småpratat lite i köket medans hon drack upp sitt sista kaffe gick vi upp en trappa. Där låg en av mina fördomar. En katt. Men han var tam och go. Precis så som en häxkatt inte borde vara. Jag killade honom på magen o han gillade det.

Hon sa åt mig att sitta ner i en fotölj i ett litet ,litet rum. Där inne fanns en liten byrå med några ljus på. Hon tände dem medan hon berättade hur det skulle gå till. Framför mig stod ett litet runt bord med en tarotkortlek på. På andra sidan bordet stod en till fotölj, där slog hon sig ned.

Jag försökte spela onervös, men innerst inne trodde jag hon visste. Hon sa; lilla flicka, jag känner att du är stressad. -Gör du?! Ja joo, jag var lite sen hit...

Hon förklarade hur allt det här började för henne, som liten flicka och hur hon gått på kurser och blivit skickligare och skickligare. En intressant historia.

Under vårat möte sas det mycket som inte riktigt kan förklaras såhär i efterhand. Hon fick bl.a. kontakt med flera av mina släktingar som gått bort. T.ex min farmor som sa hej. När vi pratade om min farmor fick kvinnan mycket ont i bröstet. Hon frågade därför om min farmor hade haft problem med hjärtat. Men nej, det visste jag att hon inte hade haft. Vi pratade vidare men hon återkom hela tiden till hur ont hon hade i bröstet. "Jag känner mig ihoptryckt" Då kopplade det för mig! Min farmor dog i en bilolycka. Efter mötet ringde jag pappa o frågade om farmor (hon gick bort när min pappa var 16) Det stämmde! På den tiden fanns det inga "rullbälten" och hon blev påkörd i en vänstersväng, så hon nästan hamnade i passagerarsätet. Hon dog i ambulansen av bl.a. krossad lever.

Detta var bara en liten historia av allt hon kände och pratade om. Fantasktist att hon kunde veta dessa saker! Jag rekommenderar varmt att gå till en sån här dam och få medverka i mystiken!

Åter till filmen.....

Inga kommentarer: