torsdag 7 januari 2010

Mat o sov rutinerna...

... är stabila igen. Skönt! Ett tag försökte vi prova ut nya då de gamla sovstunderna inte fungerade. Det vara bara kaos. Nu är vi tillbaka i de gamla, och de funkar jättebra, igen!

Nu sover hon 30 min förmiddag och 2 tim e.m. När hon sover passar jag på att äta i lugn o ro och läsa posten, om den kommit.

Hon äter 4 mål/dygn. Morgon o kväll får hon ersättning (Ibland bara kväll) Annars är det gröt som gäller mest. Idag till lunch fick hon potatismos och det slank ner fint. Efterätten bestod av äpple o päronmos.

Vad gäller Safira så äter hon upp det mesta som bjuds förutom sitt torrfoder. Det kan man bara äta om det är andra hundar på besök. Imorse åt hon upp banangröten som Siri inte orkade med. Bra med en levande komposthund =)

6 kommentarer:

Li sa...

Skönt att det funkar igen. Vi är också inne i en bra period just nu och det är såå härligt att inte behöva oroa sig för hur natten blir eller om han kommer äta tillräckligt.

E-line sa...

Ja, det är skönt! Nätterna har vi aldrig (peppar pappar!) haft några problem med. Är det en jobbig dag med grinigt humör vet man att så fort kl blir 19 o vi lägger henne så somnar hon o sover hela natten!

Du ska inte med o träna i Haga imorrn?? http://www.orebro.se/4414.html

Li sa...

Marcus jobbar till fem :(
Men om du vill kan vi ta ett gympass efter det? Jag tänker nog ta mig iväg till något gym oavsett, men det är så tråkigt att gå dit själv.

Li sa...

Fasen.. nu kom jag på att han jobbar till 19. Hör av dig om du vill iväg i helgen.

E-line sa...

19 på en fredag? Är han på ert gamla hederliga jobb?? L är ledig imorrn så jag tänkte passa på :) Mitt kort går ut i mars o jag har bara tränat en lr två ggr på det.... Hör av mig om jag kommer iväg nått i helgen då!

Li sa...

Japp det är på samma gamla vanliga, men de har ändrat fredagstiderna de asen. Vi kan träna som galningar innan Mars :)