torsdag 14 januari 2010

Då och nu

Eller igår och idag, som man oxå kan säga.

Igår lämnade jag av Siri o Safira hos deras Farmor och drog ist. med mig Li till Kumla. Där blev det helkväll med viktväktarmat, (lax o spenatpasta, som var supergod och KOMMER att tilllagas här hemma inom snar framtid) kortspel och en hel del kaffe. Både gott och äckligt sådant. När vi letade efter kanelen för att smaksätta kaffet med fick Li syn på den malda muskotnöten;
Li: Muskot är ju gott i kaffet!
Jag: Va?? Näää? Det har jag ju i stuvade mackaroner.....
Li: Ja, men jag har hört att det är supergott!
Jag: Luras du?
Li: Neeej!
Jag: Ta du då om de e så gott!
Li skakar i muskoten i sitt kaffe, sedan i mitt. Vi rör om, luktar. Rynkar näsorna. Näää, det här är nog inte så gott. Luktar apa! Vi smakar o konstaterar att det nog är drickbart, om man inte luktar på det. Var nära att byta ut våra koppar mot Jennies, som ännu är helt ovetande. Gört inte, hon har hört vårt fnitter och anar oråd.

Efter en kvarts smuttande på kaffet ger vi upp. Ju svalare det blev ju mer muskotsmak kom det fram. uÄk!

Kvällen slutade på minus för mig. De andra töserna gick dock plus och jag känner lukten av fusk. Detta trots att Spelhitler själv (Li) var med. Och Obama har lite förstört vårt "Neger o President" spelande. Där jag iaf. tog hem potten tre gånger på raken!

Så idag. L fick åka tidigare från jobbet (Borlänge) för att jag skulle få åka o träna. Ett pass spinning stod på schemat med Tanja och Li. Det var kul! Lagom liten grupp, glad tränare och mycket flås ;) Det blir fler ggr! Dessvärre fick jag ta hand om allt hemma när jag kom hem. L var så trött (och försov sig imorse) så han gick o la sig. Innan Siri(!!) och hon lägger sig kl 19. TVINGADE i honom en smårgås och lite te innan han drog upp täcket, då han i´nte ätit sen lunch. Själv fick jag äta matlåda (som ett djur) balanserade på ena knät, på det andra satt en väldigt missnöjd Siri. Efter galet hoppande och skuttande i hoppgungan blev det äntligen hennes tur. Hon somnade som en stock! Kvar står allt som använts under dagen...... Safira ska få gå ut och SEN, sist men inte minst, ska jag få DUSCHA! Det behövs!

Tillslut ska väl jag oxå få krypa till sängs. Förr eller senare.

1 kommentar:

Li sa...

Det var kul med spinning! Kom på att jag inte kan på lördag dock för då är det fotbollscup som vi ska gå på. Men torsdag nästa vecka är givet!