tisdag 19 januari 2010

Den här posten....

Ändå sedan vi flyttade hit (för snart 3 år sedan) så har det rådit förvirring i postbranchen. Vi har fått min kusins post, på andra sidan lången (vi heter ju Wiktorsson båda två.......), brorsans post (samma efternamn igen), de förra ägarnas post och alla andra grannars post. Hur svårt kan det vara?

Det västa är ju att vår post måste ju hamna hos andra lika ofta som deras post hamnar här?! Snälla Susanne lämnar iaf över post som kommer fel. Våra karlar jobbar på samma jobb och vi har samma bank, så det förväxlas lite brev.......!

Postmannen ser ett bravida kuvert och slänger alltså bara i det i nån låda där han tror sig veta att de jobbar?? Nog om det.

Igår fick jag en paketavi. Var man snabb kunde man åka till stora Posten i stan o hämta det. Det gjorde jag, men där fanns det inte. Snopet. F.o.m. idag kunde man hämta det på Coop. Åkte dit. Där fanns det inte. Han letade o letade. Kollade hyllan det skulle ligga på 6 gånger och alla andra hyllor 5. Lämnade namn o nummer så skulle de leta vidare. (de hade paketet i datorn så det skulle vara hos dem iaf) Några timmar senare ringde de och hade hittat det! :) Det låg inte på sin plats. Nähä?!

IMORRN ska vi iaf åka o hämta paketet för tredje gången. Tredje gången gillt heter det ju. Men börjar tröttna på detta slarv med min viktiga post! Grr!!

När vi köpte däck på internet leverearade han dem hem till oss. Det var ju snällt!!! =) Men bara tre, och endast ett/dag. Fjärde dagen när det sista skulle komma (trodde jag) då var de slut. Han hittade inga fler o trodde vi bara beställt tre.... Några dagar senare dök det sista upp.

Har ni samma problem? Får Li t.ex Linns post för att de heter ganska lika och båda bor i Örebro. Jag tror nog det :P

5 kommentarer:

Susanne sa...

Just ja!
Försöker komma ihåg att ta med det där felbrevet från ¨Villaägarnas riksförbund¨ imorgon. Har glömt det länge nu... Sorry!

Li sa...

Nej Limpans post har jag inte sett till. Däremot fick vi ju den där Fredriks post fast jag satte lapp på dörren om att han inte bodde där. De slarvar alldeles för ofta. Vad var det för spännande paket då?

Linn sa...

Haha, just ja, den där Fredrik Johansson, ja.
Jag har inte fått någon annans post där jag bor nu, men i Tybble fick jag någon Björklund:s post som bodde på en annan gård. I Kumla fick jag & Martin väldigt ofta rörfirmans post. Funderade på att sätta upp en skylt på våran dörr om att vi INTE drev ett rörmokeri. Vi förundrades över hur de kunde göra fel när nämnda företag stoltserade med en mycket stor skylt vid sin ingång.
Li´s post har jag dock inte sett till.

E-line sa...

Det verkar som om postens glänsande dagar är slut helt enkelt. Storhetstiden är över.

Emmah sa...

aj aj jag har oxå precis beställ däck, spännande att se hur många man får :D