fredag 15 januari 2010

Pah-pah

Korten är i albumet! Fick banta ner de ca 500 bilderna till 100. Nu är albumet fullt och det är bara att öppna nästa. Har som tur var köpt på mig ett gäng. Allt för att jag ville ha likadana i bokhyllan.

Har märkt att det är ett återkommande fenomen. Köpa på mig saker. Blöjor, våtservetter, torrfoder, ljus, kaffekoppar, vin, ägg, ja allt. Köper några paket extra så att man inte står helt utan. Har börjat märka av detta genom att allt ska få plats någonstans....

Idag när jag drog fram snabeldraken (dammsugaren) o körde ett varv fick jag knappt in den i städskrubben igen. Började flytta in o runt saker för att få mer utrymme. Tillslut fick jag plats med den och massa annat bra att ha grejjer (i Larsas ögon hade det lästs skit) Fick upp alla vaser på vashyllan. Bara det att jag välte en.... :( Den for ner mot golvet som en projektil men landade inte direkt på golvet utan touchade brandsläckaren först. Nu fattas det en stooooor bit vas i vasen. Det var min nyaste och finaste vas som jag länge letat efter. I somras, på besök i Småland, hittade jag den, den perfekta vasen från Sea Glasbruk. Men nu, redan i väldigt ung ålder, har den alltså gått ur tiden.

Annars idag så har Siri hoppat vilt och länge i hoppgungan. Hon älskar´t! Studsar o studsar o skrattar =) Till lunch fick hon broccoli. Blev lite över som Safira gladeligen slickade upp. Till fredagsmyset fick Safira en skumbanan. Efter att hon vaktat den ett tag så vågade hon sig på att smaka. Hon gillade den så det slank ner en till. Kompensation för att ha ätit sån nyttig broccoli ;P

Siri säger mamma o pappa ofta och mycket nu! Hela dagen har hon tjatat om pah-pah-pah. När han kom hem blev hon lycklig. De lekte ett tag på golvet tills hon började ropa mah-mah-mah-mah! Haha, aldrig nöjd. Hon har sagt nått annat idag som jag inte hört förut. Kommer inte riktigt ihåg vad det var nu, men jag anar att det kan vara en variant av Safira?? För det namnet borde väl nästan vara det hon lärt sig först. "NEJ Safira!, Safira kom!, Saaaaafiraaa! Safira stanna! Safira vänta" Får se om det utvecklas till nånting jag förstår :)

Inga kommentarer: