måndag 25 januari 2010

Igår hände nånting!

L tog ju upp Siri på morgonen. När klockan slog 19 på kvällen sa han "det man plockar fram får man plocka bort" och tog lillgumman för att lägga henne. Jag slutförde matlagningen men hörde att det inte gick så bra däruppe. Hör o häpna, hon ville inte ha flaskan! ingen välling i Siris mage. Detta har aldrig hänt förrut. Hon sov o åt som hon skulle under dagen, men bliv grinig på eftermiddagen o fick en extra lur på 20 min.

Hon var tokig däruppe! Jag provade oxå, ifall hon fått för sig att hon skulle bli mammig lr nått. Men icke! Hon fick följa med ner o äta en stor portion gröt. Den slank ner hur bra som helst(!) Upp igen o natta. Hon var inte som vanligt. Skrek då o då i sömnen. Vi satt 15-29 min var o vaktade nappen. Den for ut flera gånger o då var det bäst att trycka tillbaka den i lilla munnen innan det kom sura miner. Vid 20.00 vågade jag tassa ut, försiktigt, ur hennes rum. Sen hörde vi inget mer o hon sov som vanligt till klockan 7.30. Vet inte vad det tog åt henne!

Idag har vi varit i Ervalla på förskolan. Många barn! Efter en portion potatis o morötter med efterätt tog vi på oss o åkte hem. Nu sover hon som en stock!

Klockan 15 ska vi åka hem till gammelfarmor o ta med henne hem till farmor Gunilla. Siri o Safira gillar att vara där. Där blir man bortskämd. Det "ramlar" ner mat från borden (när C är hemma) Man får sova i sängen, det är bus på mattorna och så får man bli buren o gullad med hela tiden! Kan det bli bättre?!

2 kommentarer:

Jempan sa...

Jag tror att det kommer en tand inom en mycket snar framtid.

E-line sa...

Vi får väl se! Har försökt se och tycker mig se den jag alltid sett fast en micromillimeter större.... Kanske bara inbillar mig, men den ÄR där iaf. Ser den allt!