torsdag 28 januari 2010

Jag hann!

Safira har bott hos Leffe i några dagar. Där har hon haft det härligt! Stått på kökssoffan o kollat på rådjur o fåglar hela dagarna långa. Kunde tydligen inte bli bättre! :)

Efter ett besök på VC åkte jag o Siri ut till Leffe o Saffran. Hjälpte till o skotta innan det var dags för lunch o sen hemgång. Väl hemma var det dags för Siri att sova sin långsov. Jag passade på att skotta mer. Eftersom vi itne får plats med mer snö på kanterna av uppfarten så fick jag komma på nya knep. Skottade stora högar som jag öste över på pressenningar, för att sedan dra dem till annan lämplig plats (gräsmattan) Detta tog ett tag.... 2 timmar senare var halva uppfarten klar. Får fortsätta imorrn.

L kom hem tidigare så jag kunde dra iväg på spinningen, 16.30. Spinnade snabbt, blev riktigt svett och benen darrade efteråt när jag skyndade till bilen(17.35). Hem o snabbduscha för o åka vidare till annas Tupperwareparty i Frövi. Anlände punktligt, 18.30, med hjälp av högerfoten. Tack, du hjälper mig i många lägen :P

NU äntligen har jag krypit ner i soffan med en kopp te och en färskt avsnitt CSI.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Jädrans snö! Ska vi köpa en gemensam snöslunga?

Tack för det SUPERfina inbjudningskortet!!! Sitter här o ler åt det. Har gjort det i 2 dagar nu... Kanske dags att göra nått annat ;)

Hörs!

E-line sa...

Ja, det kanske är en bra lösning, till nästa vinter ;) Men man får mycke muskler av av skotta!

Hoppas du slitit blicken från kortet nu, en vecka senare :P