onsdag 13 januari 2010

Högklackat!

Läste igenom Medborgarskolans Kursprogram för våren 2010. Tur att det finns en kurs där man kan lära sig att gå i högklackat! Hur skulle annars världen se ut??
Den är i början av Mars, håller på i 4 timmar och kostar 790 bananas!! Då borde man ju få ett par skor på köpet, men icke!

"Här får du lära dig en enkel, suverän metod där du lär dig tekniken för att orka gå i höga klackar en hel kväll, utan att vristerna värker och fotsulorna bränner. Vi lockar fram kraften och glädjen i fötterna. Du kommer att känna dig flera år yngre med elegant hållning. Kvinnlig och sinnlig!"

Man kanske inte behöver gå i så höga klackar om man brukar få ont. Eller så kan man ju helt enkelt öva hemma, helt kontnadsfritt.

8 kommentarer:

Li sa...

Herregud! Det sjukaste är att jag faktiskt kände mig aningens sugen till jag såg priset :O

Anna sa...

Hahah! Jag kände mig också en aning sugen tills just, priiiiset!:s

Susanne sa...

Haha! Så lustigt! Satt oxå o spanade på livnödvändiga kurser i tidningen...
Jag fastnade dock på seniossidan, tills jag insåg att jag faktiskt INTE är riktigt SÅ gammal!

Vi kanske kan starta en cirkel i att baka goda kakor eller nått annat trevligt!!
Vilka är med??

Li sa...

Kakor är ju tyvärr inte riktigt min grej, men kanske matlagning? Om det är gratis förstås ;)

Susanne sa...

Varför inte gardinsömnad???
Eller folieknyckling??
Eller handbromsdragning på halvbrant uppfart?

;)

Anonym sa...

Hahahaha, ja Eline kan hålla i foliekursen. Men jag känner att jag inte riktigt litar på henne som ledare i handbromsdragning. Men jag gillar idén med egen studiecirkel.//Jennie

E-line sa...

Ja, kurser är kul. Lärdom är kul :) Men jag tycker det tjatas lite..... Ska jag behöva dra upp de saker ni själva inte vill bli påminnda om?! Va, va, va?? ;)

Susanne håller givetvis i både bak o mat kurserna. Dí det huset verkar det finnas många hemliga recept att sätta tassarna i!

Susannne sa...

Just ja- jag undanhöll ju en viktig sak med bullreceptet! Dom är ju bakade med enbart vetemjöl special...

& massor med smör!!