lördag 2 april 2011

Namn!

Just det! Eftersom det står helt still på namnfronten skulle jag vilja be er om lite hjälp eller åsikter. Jag skriver ner lite namn som står med på listan och ni häver ur er vad ni vill om vilka namn ni vill?! Nya namn mottages hjärtligt oxå :)  Var inte blyga för att spy galla över vissa namn, än har vi ju inte valt något ;)

Runo
Sixten
Frans
Sigge
Ralf
Allan
Valter
Frasse
Stig
Ivar
Knut
Emilis
Glenn
Rune
Harry
Torkel
Tyko
Kurt
Ruben
Torsten
Boris
Frank
Einar
Nicolai

Själv har jag ju mina favoriter, men säger inte vilka.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Jag röstar på Conny

Susanne sa...

Då tycker jag att Billy borde få en plats på denna lista också. Han hör hemma där bland sina vänner!! ;-)

Riktigt sött! :-)

Susanne sa...

Sigge eller Elis skulle passa fint med Siri!

Linn sa...

Sigge & Elis är fint, håller jag med om. Valter också. Men Frasse? Eline, det är inte en fet gammal katt ni ska döpa! Torkel eller Tyko är ju rent av elakt att döpa sitt barn till, och Boris & Nikolai gör att man automatiskt tänker på ryska gruvfyllon. ;) Sådär, då har jag sågat lite! :)

Anonym sa...

valter

Li sa...

Ok, här kommer utlåtanden(trots att jag redan tyckt en massa)

Runo - Inte så fint, vet inte varför.

Sixten - Jättesnyggt!

Frans - Ett namn med karaktär. Fint.

Sigge - En favorit.

Ralf - Nej, låter mer som en katt.

Allan - Ballan..

Valter- Ganska fint.

Frasse - Nej!

Stig - Hemskt tråkigt. Typiskt namn för en grå gammal mattelärare.

Ivar - Fint!

Knut - Jättejättefint! Lille Knutte liksom.

Emilis - Nej, ser felstavat ut.

Glenn - Haha. Nej. Horribelt.

Rune - Snyggt!

Harry - Jag tycker detta passar bäst med Siri. Exakt samma stil men låter inte för lika. Jättesnyggt och tidlöst.

Torkel - Njae.

Tyko - Åh nej! Don´t do it!

Kurt - Haru nåra tier? Kan inte tänka bort det.

Ruben - Också ett namn med karaktär. Gillart.

Torsten - Nej ingen favorit.

Boris - Galet snyggt!

Frank -Ja!

Einar - Ja!

Nicolai- Ja!

Jag har ju redan föreslagit allt jag kom på så jag kan tyvärr inte bidra med så mycket mer. Men ni har en massa fint ju, känner på mig att rätt namn finns med på listan redan. Kram!

Linn sa...

HAHAHA, Kurt, ja... Nej, det ger faktiskt väldigt dåliga vibbar. :)

E-line sa...

Tack för alla förslag och tankar!! Sigge och Sixten är både väldigt fina. Men vi kan inte ha fler namn som börjar på S här. Det är redan svårt att ropa rätt namn i rätt ögonblick....

Billy och Conny borde såklart ha fått vara med på listan, men av nån orsak så är de fortfarande inte där :-S

Vi har skrattat gott åt vissa kommentarer och faktiskt tänkt om lite vad gäller vissa namn. Bl.a. Stig är numera borta från listan.

Sålänge bebisen inte har anlänt är ingenting säkert...!

Li sa...

Botvid kanske! Det är ju fint.

Anonym sa...

Jag gillar Sixten eller Nikolai =)
Kram Carro

Jempan sa...

Jag gör som Lian och strukturerar upp det lite, namn för namn.

Runo - Nja, känns som en arg finsk farbror.
Sixten - Känner som du Eline, det blir måånga s i familjen.
Frans - mattfrans, ögonfrans?
Sigge - Återigen detta med s:en.
Ralf - moas son Ralf.
Allan - Bajsa i trapphus som min förra granne.
Valter - Jättegulligt
Frasse - Fast det är ju ett smeknamn på typ Frans.
Stig - S och det blir Stig-vig och liknade rim.
Ivar - Ivar Flinthjärta?
Knut _ Funkar
Emilis - Va?
Glenn - Nja, är han rån Göteborg?
Rune - Läs första namnet.
Harry - Potter? Dymnamit Harry?
Torkel - ja varför inte.
Tyko - Arg finsk farbror igen.
Kurt - Väldigt dåliga vibbar kring det namnet. Antingen blir man en kille som vill ha cigg och pengar från andra eller så skjuter man huvudet av sig.
Ruben - Fint!
Torsten - Flink?
Boris - Hit med vodkan och några handvapen.
Frank - coolt
Einar - Fint
Nicolai - min personliga favorit, vet dock inte om det passar med resten av familjens namn.