lördag 16 april 2011

Det flyter på

Nog med bilder, nu lite text oxå :)

Det går bra här hemma. Allan sover mest och det underlättar ju omställningen för alla. Siri tar minst nej eller motgång med att kasta sig till marken och skrika. Hon är inte längre vår mittpunkt och det gillar hon inte. Försöker vara lite extra snälla mot henne nu, för det är mycket "nej" o "försiktigt" nu. Hon har ju varit väldigt bestämd redan innan det kom en bebis in i bilden och nu är det värre än nånsin. Men med lite lur o lirk brukar det gå bra ändå.

Vi tog premiärturen med dubbelvagnen ute idag. Gick genom byn o stannade till hos Olle med familj. Där fick Siri lite lek i trädgården medans Allan sov gott på sin plats i vagnen. Sen skulle inte Siri med oss hem. Lockade med pannkakorna vi skulle äta till lunch... nej. När jag frågade om hon skulle köra vagnen hem så gick det bra. Då skulle hon med! L fick bära henne så hon nådde upp till handtaget...

Amningen har kommit igång ganska bra. Mat finns!! Lilla A fyller blöjor till höger o vänster. Inatt höll mina bröst på att sprängas. Ni som har ammat vet vad jag menar. Det måste ha varit millimeter ifrån att huden sprack. Det är kladdigt och bökigt än men jag hoppas det anpassas väldigt snart.

Första natten hemma gick bra. Han sov mellan oss i vår säng och vaknade 2-3 gånger för matning. Inatt vaknade han en gång. Det är helt OK. Hoppas det håller i sig!

Igår var min barnmorska här och tog bl.a. det där kladdiga pku provet. De tar bebisens blod o kladdar det på ett papper. Väldigt kletigt o kladdigt!

Nu börjar jag bli trött, har skrivit lite i varje reklampaus på filmen vi tittar på. Får se om jag orkar se hela...

Vad gäller besök så är ni alla hjärtligt välkomna. Men ni får själva boka in en tid som passar. Vi är hemma rätt mycket de kommande två veckorna  :)

2 kommentarer:

Jempan sa...

Det verkar som att ni har det jättebra! Tisdag verkar vara den dag som funkar för oss och fam Li.

E-line sa...

Ja, då bestämmer vi tisdag! Vilken tid kommer ni??