onsdag 27 april 2011

Ännu en dag i K-torp

Safira tyckte det var på tiden att vi byggde trädäck utanför dörren! Hon ligger o solar så ofta tillfälle finns.

Farmor kom på besök lagom till mellis så hon fick följa med på vår picknick i skogen. 

Leverpastejmackan slank ner i både Siris o Safiras mage innan kexen plockades fram...

Övar galopp med farmor G. Safiras galopp går snabbare :)

Siri hade med sin hink att plocka kottar i.

Imorgon åker L till Sälen med jobbet. Egentligen ska de vara där torsdag - söndag. Lite väl långt tycker jag som är van att ha L omkring mig nu och som då själv ska ha hand om barnen, o då tänker jag främst på nätterna. Siri somnade ju ganska snabbt igår men vaknade inatt vid 12 och var hysterisk. Jag kan inte lämna Allan i vårt sovrum så L fick gå in o lägga sig i Siris bäddsoffa då blev hon lugn.. och jag kunde mata lilla A när han vaknade, både kl 4 och 7.....

Tur i oturen fick en kollega till L ingen hundvakt och ska åka hem redan fredagkväll så L hakar på där. Perfekt!! Att kastas in i vardagen med att vara själv hemma fyra dagar o tre nätter hade inte varit kul, men då hade han nog inte åkt alls heller. Nu får vi fira Valborg tillsammans :)

Imorgon tänkte jag åka o köpa lite nya dynor till våra trädgårdsgrupper. Prickigt ska det bli!! :) Jag börjar bli mpbbad för alla dessa olika trädgårdsgrupper och har fått trädgårdsgrupps inköps-förbud av L, men hittar man något bra måste man ju passa på att köpa det! Precis som farmor G som köpte limpa idag fast hon inte äter det. Men det var billigt! Och vi äter det ju så alla blev nöjda o glada   :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Till Larsa angående trädäcket !
Du måste vara den enda hantverkaren i 'släkten'. Vilken fint bygge, imponerad !!!
/Conny