tisdag 12 april 2011

Bebis innan helgen

Nu har vi varit på kontroll på USÖ igen. Allt såg bra ut ännu en gång och nu fick vi välja om vi ville bli igångsatta eller vänta så länge som möjligt på att det ska starta självt. Vi valde det sista. Har det inte startat innan torsdag morgon så ska vi åka in o få igång det här.

I Örebro får man till 42 +4 på sig, om allt är bra med bebis o mamma. I Stockholm är det 42+0 som gäller och Göteborg kör med hela 43+0. Örebro håller sig alltså mitt i mellan, precis som på kartan.

Satt med CTG apparaten framför mig i 50 minuter idag, innan den var nöjd. (Sist var det 30 min och hon sa att det skulle ta ca 10...) Jag hade lite sammandragningar och det gav mig lite hopp om att en igångsättning inte skulle behövas, men det återstår att se.

Läste lite på internet igår och det fanns ju både bra o dåliga historier där de satt igång förlossningen. Men det som fastnade i min hjärna var tjejen som hade 10 sek mellanrum mellan värkarna, som var väääldigt starka. Allt gick fort, fort!

Jag har tänkt lite på hur stor bebis börjar bli där inne i magen nu. Snart kanske han är så stor att han inte Kan komma ut vanliga vägen... Den snälla läkaren tog mått på huvud, lårben o allt vad det var o så sa hon att den var väldigt normal. Inte sto o inte liten. De kan tydligen även krympa på slutet. Hon fick fram siffran 3800g. Men reserverade sig med mellan 3,5 och 4,5 kg. ingen 6 kilosklump alltså som jag nästan börjat föreställa mig.

Nu är det bara att vänta, igen. Annars är det torsdag morgon som gäller  :-)    :-/   :-S    :-O

1 kommentar:

Linn sa...

Jag hejjar på bebis innan torsdag, då! :)