onsdag 6 april 2011

Erik 30!!!

 Idag fyller storebror 30 år! GRATTIS!!! Och än så länge verkar det som han får ha sin dag ifred ;) 




Glad, jobbklädd eller utklädd. Det så så man brukar se min bror.



Vi har varit väldigt osams många gånger, men sedan vi flyttade hemifrån och till våra egna hem så har vi bara varit sams.  Tack o lov!

När jag gick i gymnasiet och Erik gjorde lumpen (och inte var hemma mer en nån enstaka helg) så bestämde han att han skulle ta över MITT rum i källaren. Så det gjorde han. Flyttade alla mina möbler upp i det ljusa blommiga rummet på övervåningen och flyttade ner varenda pinal han ägde till det mörka mysiga rummet i källaren. När jag kom hem från skolan o såg vad som skett kokade blodet. Jag fick krafter jag inte trodde jag hade (eller ringde jag en vän?) Jag flyttade iaf. tillbaka ALLT! Skrivbord, sängar, hyllor, dator.... 

Dagen efter hade han flyttat tillbaka allt igen och satt på en kedja på sin dörr som han fäst i trappräcket. Jag hade redan gett upp här, men i efterhand har han berättat att han filade bort/förstörde skruvarna som trappräcket satt med så det inte på något vis skulle gå att få bort kedjan och öppna rummet. 

Härligt att växa upp med starka bröder...

Grattis Erik Joel Emanuel på födelsedagen, vi ses ikväll!

1 kommentar:

Li sa...

Haha vilken fejd. Hälsa och gratta från mig också!