torsdag 28 april 2011

Jag är så bra ;P

Jag har hämtat på dagis med lillebrorn med mig idag för första gången. De andra mammorna och personalen tyckte han var så liten o fin o så gillade de hans namn :)  Toppenbetyg  =).

Vi åkte till Jysk o köpte prickiga stolsdynor och turkosa handdukar, drog en sväng inne på Coop o åt glass i solen utanför. Nästa vecka är det rea på prickiga filtar och vi ska dit igen  ;)

Sen har jag o Siri kört bort gammalt tegel i varsin skottkärra, gungat och lekt med nya picknick servisen innan vi gick in o hjälptes åt med kvällsmaten. Vi provade något nytt och det blev Fantastiskt gott!! Tacopastasås, mmm! Siri åt mycket och utan minsta kladd. Hon ville t.o.m. att jag skulle skrapa tallriken åt henne o mata henne med de sista små skedarna.

Efter pyjamasbyte o tandborstning klättrade Siri upp för trappen medan jag gick bakom med Allan på armen. Vi sjöng några sånger och jag hade visst glömt några ord ur svenska nationalsången. Ja, jag sjunger allt jag kommer på som inte har rörelser till. När Allan ätit klart fick han flytta upp på min axel o rapa lite. Nu hade Siri somnat och vi knatade ner igen.

Allt har verkligen gått toppenbra idag och jag som var lite nervös inför första dagen hemma utan L. Iof. har ju Siri varit på dagis o Safira har sovit över hos farmor G, men ändå!

Jag känner mig riktigt duktig och vuxen  :o)  Nu hoppas jag Siri inte vaknar o bråkar nånting inatt. Natten som var var lugn, det bådar gott.  Tycker nog hon har lyssnat mer på mig o inte brytit ihop om nått gått fel idag när bara jag funnits till hands.

Nu ska jag o Allan sätta oss ner i soffan en stund innan vi får gå o lägga oss.

Inga kommentarer: