måndag 15 juni 2009

Skitiga avlopp o ryggvärk

Vardagen är tillbaka med buller&bong. Larsa är tillbaka i sitt Jönköping och jag kvar i mitt Örebro. Idag har jag bl.a. gjort rent avloppet under badkaret. Riktigt så-att-säga skit göra! När det nästan fyller upp med vatten i karet när man duschar är det Mer än dax! Krävdes flera liter kokande vatten, såpa och klorin. men nu är det soprent i krökarna! :) Lyxade med ett skumbad efteråt.

Vaknade tidigt imorse (4:50) med fruktansvärda ryggsmärtor. Ringde L o rådfrågade. Han hade nyss åkt till jobbet. Jag försökte massera själv, ligga på alla olika sätt och provade att gå fram o tillbaka. Som tur var började det avta efter 10-15 minuter och jag lyckades somna om. Vaknade vid 7 igen av samma sak. Min vänstra rygghalva. Väldigt obehagligt! Liksom förra gången så avtog smärtan efter ett tag. Sen kom den inte någon mer gång. Tack o lov!
Här borde jag tänkt som Jennie. Hon är tacksam för all smärta hon utsätts för nu. Då tror hon att hon härdas för smärta inför förlossningen.
Men istället tänkte jag; Herregud! Om jag knappt står ut med "lite" ryggsmärta... hur ska då det här sluta?!

Tror smärtan kom så fort jag låg på rygg så det undvek jag till 200%. Det är både lätt och svårt. Lätt för att varje gång man vill vända sig i sömnen vaknar man för att man måste hjälpa sin tunga oproportionerliga kropp med både armar och ben till nästa position = man råkar inte hamn på rygg i sömnen. Svårt för att det då utesluter både mag och ryggsömn. Bara sidorna kvar.. När man sovit x antal timmar på bara sidorna känns hela kroppen ihoptryckt.
Jag var öm i min vänstra rygghalva halva dagen idag, som om jag haft kramp. Nu känns det iaf bra igen :)

Inga kommentarer: