torsdag 4 juni 2009

Marknadsafton

Igår blev det till min förtjusning tacobuffé på La Paloma. De hade gjort om där, men var nog länge sen. Det såg iaf väldigt mycket fräschare ut! Men några gamla möbler satt kvar med sina öl framför sig. Nisse o Greta o allt vad de heter. Ja, nånstans ska ju de vara oxå, när det är för dåligt väder för att inta en parkbänk. Avslutade kvällen med ett besök hos gubben (pappa) Han har hållt på o grävt o grävt i son trädgård och det hela kommer bli fantasktiskt fint när det är klart. Han gör nya grusgångar, rabatter, en rondell framför huset och har köpt massa nya växter att garnera med. Så var det såklart fullt ös med safira på golvet. Pappa sparar nämligen på gamla toarullar till henne o Ninja. Lägger i några godisar o viker ihop ändarna. Sen är det lilla lurvet sysselsatt ett tag :) Hon var i vanlig ordning dödstrött när vi åkte hemåt igen. Man ser det på hennes ögon och att hennes hud lyser igenom pälsen; Rosa!

Idag är det fullt upp! Ska ut med Safira så hon han njuta av lugnet här hemma idag. Tänkte hinna upp på stan till kl 10. För en timme senare ska jag hem till Li och kolla in hennes balkong som håller på att ta form. Det har målats och lagts nytt golv. Och än är det nog inte klart!

Senare i eftermiddag är det besök hos BM igen. Ska bli spännande och se om den växer som den ska där inne. Men jag tycker iaf att magen blir större, o större.... o större. Nu till det värsta. Det är dags för nålhuggning i armen och Larsa kan inte komma. Han fick åka till Jönköping imorse och måste göra klart innan han åker hem igen. Det här blir testets test för mig.

Kanske måste jag upp på marknadsafton efteråt för att belöna mig ;) Om det går bra, men annars kommer jag väl inte därifrån? Inspärrad på Lillåns VC.....

Nu blev klockan mkt.... hinner nog inte med nånting innan balkongmötet.

Inga kommentarer: