tisdag 2 juni 2009

Shopping

Imorse när jag o Safira gick spåret blev jag dödsrädd när det kom en stånkande gubbe o harklade o hostade sig uppför en backe bakom oss. Brukar aldrig vara nån mer i spåret än vi. Det såg jobbigt ut för honom. När mitt hjärta lugnat ner sig fortsatte vi gå o strax innan färden var slut mötte vi en läskig kvinna. Hon hade utländsk härkomst och kläder som om hon bodde på gatan i typ Bosnien? Sjal o lång kofta med ullstrumpor upp till knäna och rejäla boots. Man borde inte vara såhär rädd av sig....

Idag har jag bakat en banankaka som ska bjudas på på föräldragruppsmötet i eftermiddag. Det luktar fortfarande nybakt i hela kåken. Denna gången blev den precis som den skulle. Hög, jäst, gyllenbrun och fin. Får se om jag hinner lägga på lite citronglasyr innan serveringen.

Idag ska jag runt på shoppingrunda. Har en hel massa som måste inhandlas i diverse olika affärer. Har hittat jättefina fönsterlampor på ett ställe o hoppas de finns kvar idag, nu när jag rådfrågat L om han tyckte de var OK. Så ska jag leta reda på en riktigt vaxig vaxduk som ska få klä mitt skötbord. Måste även hitta en bikiki lr baddräkt som passar min nu, 9 kg, tyngre kropp....... Fick även syn på ett par solglasögon som jag bara vill ha! Superfina såklart, men får se om de finns i butik....

Ja, en hel mass annat nödvändigt ska handlas och jag har skrivit ner allt på en av mina, nuförtiden, långa listor. Det är så mkt som snurrar i mitt huvud att jag får skriva listor på det mesta. Annars blir mkt bortglömt.

2 kommentarer:

Sanna sa...

Jag fick nummret av mammas kollega.
hon ska messa mig nästa gång hon kommer till stan (bor på Gotland, men är hos en i fjugesta) så om du vill så kan jag ju hojta till..
Mötet kostar 800:- tar mellan 25 - 40 min.

Det var riktigt häftigt!!!

Mel__666 sa...

Kul med shopping :-)
Fy vad läskigt med den dära kvinnan då :-(