lördag 20 juni 2009

Midsommarafton

Kl. 16 infann vi oss hos pappsen. Det blev supergod bål med massor av bär och mynta, tipspromenad med de sjukaste frågorna, knytisbuffé med de smaskigaste tillbehören.
Klarade oss med endast en liten liten regnskur som varade ngr få minuter. Det gjorde oss ingenting eftersom det var generöst med partytält.



Jag intog vinkällaren (svinkallt)


Ninja och Safira gav järnet i 5 timmar. Här svalkar de sina varma magar mot de kalla växtligheterna...


Kaffe och diverse kakor avnjöts inomhus.

Efter en snabbvisit hemma där vi lämpade av en hund utan energi kvar i NÅGON tass. Och så bytte vi om till varmare kläder för att susa vidare i natten.


Först en riktig midsommar fest nånstans utanför Nerikes Kil. Jag körde ju, men jag skulle nog inte hitta tillbaka (!) Småvägar hit o dit, över gårdar, snäva kurvor o vipps så låg de en ladugård fullproppad med folk som inte heller visste vart dom var. Blev endast kvar en kort stund då det var lervälling Överallt! I detta blev två pojkar arga på varanndra och började puttas.... de puttades så de trillade ner i lervällingen och råkade få med sig en stackars tjej i vit midsommarklänning. Här bestämde vi oss för att åka vidare. Fick med oss en av mina bröder in till stan då han oxå tyckte det var nog med lera för den kvällen (han hade lera upp till knäna)
Sedan till Monica o Crille i Kumla. Där hade många redan åkt hem med än fanns det liv kvar. På bilden; Jesper, Larsa och Matthias på altanen med infra....

Det har varit en fantasktisk midsommar, och har utnyttjat min nykterhet till max. Man vet aldrig när man är det nästa gång ;) Hoppas ni andra haft det lika kul!
Nu ska jag ut i det fina vädret. Får se om L håller det han lovade igår. Att springa naken i trädgården med en förliten, vit, urtvättad T-shirt med dålig passform i halsen och tubsockor.

3 kommentarer:

Mel__666 sa...

Du ser ut o haft en bra nykter midsommar iaf =)

E-line sa...

Ja, då har jag vinklat det rätt ;) Hoppas du hade det bra med!

sanna sa...

Du är riktigt vacker med din stora mage =)