måndag 29 juni 2009

Babyshower

Ja, nu är den alltså över. Så nu får lillbebis komma ut när den vill. Imorgon skulle passa bra, eller kanske nästa vecka?

Det blev en väldigt trevlig tillställning :) Förutom att grannen bestämde sig för att elda sopor så det rök rakt in på altan. Maten gick åt med rykande åtgång! Bra det för jag trodde det skulle bli mat över till 10 personer...

Vi fick jättefina presenter som kommer komma väl till pass när den tittar ut. Tack så mycket alla! Det blev mycket snack om bebisar o graviditeter. Alla fick fylla i ett varsitt formulär där de gissade vikt, längd, kön, hårfärg, datum m.m. Jag skrev det tidigaste datumet (10:e) och Linn trodde den skulle komma sent (20:e) Hoppas såklart på mitt datum. Så fick jag massa bra namnförslag såsom; Orvar, Lill Lasse, Gudrun, Gunborg, Gertrud, Rosa, Flora och Mira. Får se om det kan vara nått namn som kommer in på vår lista........

Sen fick alla klippa till en stump snöre, lika lång som de trodde jag var runt midjan/magen. Alla gissade för mkt. så jag ser väl smal o smärt ut ;) Men bäst gissade Jenny Persson med endast ca 15 cm för lång snörstump.


Skönt häng i solstolarna.


Li o Amos tog en tupplur efter maten.



Hungriga har de huggit in på maten.


Mamma Li o sonen Amos matchar varandra, dagen till ära.


Fika medan det mäts snören...



Ser ut som om jag dukat upp för en bullemi middag ;)


Tack alla för en trevlig dag och kväll!!

2 kommentarer:

Linn sa...

Tack själv! Det var helmysigt.

Lidonia sa...

synd att jag inte kunde komma...
Men nu vill jag ju se allt fint ni fått.
Kram