måndag 29 juni 2009

Löpning sätter inte igång en förlossning, heller

Ikväll är det babyshower här hemma. Det förbereds för fullt! Brödet knådas o bakas i bakmaskinen, kladdkakan är i ugnen, äggen är kokta, och rabarberpajen står redo för ugnen, i kylen. Ska smälla ihop marsánsåsen o blåsa ballonger strax.

Det var endast 4 av 9 inbjudna som kunde komma i dessa semestertider. Men som Jennie skulle ha sagt; "Ju mer till oss!" ;)

Imorse på Safiras morgonrunda kom Casper (en grann hund) springandes över vägen. Lycklig, sprallig och utan koppel lr halsband! Detta har blivit en vana för C att smita utan matte o husses vetskap. Han har varit millimeter från att bli överkörd av diverse bilar.

Ropade in honom o försökte få han från trafiken, och i säkerhet igen. Detta var lättare sagt än gjort!! Vilken bjässe till hund! (En golden) Safira är ju bara en liten lort i jämförelse... Utan halsband var det näst intill omöjligt att försöka leda bjässen längs vägen med en skuttande Safira i andra handen. Bilar hade iaf. överseende o saktade in för en gångs skull. Det funkade iaf. inte och jag fick ta till mitt sista knep som brukar funka på Safira i värsta fall. Spring!!! Dit jag springer springer även vovven, oftast.... Jag började löpa. I flipflops, kjol, 30 graders värme o höggravidmage sprang jag där längs vägen. Och det fungerade. Han började rusa efter mig. Kanske inte längs kanten där jag sprang, men han kom efter iaf. Denna gången skyllde hans matte på att slamsug varit där o han smitit i ett obevakat ögonblick. Får se när vi möts igen!

Nu är det 12 dagar till beräknad förlossning.........

1 kommentar:

Sanna sa...

Fotmassage, ska sätta igång värkarna =) har bara hört att det funkat hittills!

AAAAh spääningen lider!!