torsdag 28 maj 2009

Taxi, var god dröj

Jag var på mötet imorse. Det var nästan bara gamla chaufförer där. Och nej, ingen i min hudton ;) Blev en trevlig stund. Fick höra massa skvaller om vem som jobbade var och vilka som gått i konkurs. Kom en en gång överens om att vi skulle höras om ca ett år när det börjar bli intressant med jobb för mig igen.

Det visade sig att han skulle starta upp ett nytt taxi bolag med Bara fasta priser. Det kan bli tufft i dessa tider! Och så lagom till sommaren när alla börjar gå o cykla hem efter krogbesöken. Maxpris inom stan var 99 kr. Så det är riktigt billigt! Finns många fördelar med fasta priser men lika många nackdelar. När det ska släppas av en här o en där påväg till en adress. Eller när det ska åkas i Mc Driven. Eller alla de som ska stanna o kräkas flera ggr efter vägen...... fortfarande fast pris. Det är sådana små grejjer som gör att priser springer iväg och då även lönen.

När mötet var slut hade jag några minuter kvar av parkeringstiden, så rusade upp på stan. Hann köpa både det ena och det andra ;) Bl.a. ett par skor =) Så mötte jag Elin-Marie från trädgårdsklassen. Hon blev chockad över min mage. Hon hade precis börjat jobba på Waterproof, och trivdes super bra!

Sedan bar det av till posten. Fick en paketavi igår. Det måste vara barnvagnen!! :) Det är ett jätte paket! Har inte fått ur det ut bilen än. Otympligt. Men det här med att ha en stor mage har ibland sina fördelar. Jag fick hjälp ut med paketet till lastkajen, utan att behöva be om det. Sen skulle jag bara konka det ngr meter till bagaget. Det hade gått bra om jag bara fått hålla på ett tag. Men så ropade en kille från andra sidan parkeringen att han skulle komma o hjälpa mig. O vipps så sög han tag i det enorma paketet o lyfte det rakt in i bagaget o stängde luckan. Det passade ju perfekt sa han o önskade mig en trevlig dag. Kanske skulle man köpa sig en sån här gravidmage nånstans på internet o blocka fram "vid behov"?

Var även på plantagen och shoppade loss. Nu ska här fixas till lite i mina gamla krukor med halvdöda vårblommor. Det blev en hel del murgröna och tagetes. Jag både gillar dom, och inte! Men dom luktar gott o ser ganska trevliga ut. Så blommar dom ju länge om man bara är med o nyper av de gamla. Men nu när det småskvätter lite då o då ute har jag nog ingen lust att börja plantera något. Går upp o syr mig en vetekudde ist. Köpte massa grötris till det påvägen hem. Har börjat få ont i magen ibland. Bäst att gardera sig!

1 kommentar:

Malin sa...

Oj vilken dag du haft! Roligt med paket och vilken tur att det finns några vänliga själar i denna värld iaf! =)