måndag 11 maj 2009

Galna hästar och endel frosseri

Jag hittade en hel massa vattenkranar på Bauhaus idag. Det är 4 (av typ 35!) som är väldigt intressanta. Men med min beslutsångest får jag dra dit L, som får avgöra saken.


Hon gråter inte, ville bara inte vara med på kort, den snåljåpen!

Var med Jennie i stallet en litenstund. Cindy o nån annan dåre skulle ut på bete. Och som jennie sa; de såg ut som Bregottkossorna i reklamen när vi släppte de fria i hagen. Så glada! Skuttandes runt, runt, runt. Hösten i hagen brevid blev även han överlycklig åt dessa och började kuta runt o sparkade med de opålitliga bakbenen. Inte nog med detta. Safira oxå. av allt tjo o tjim runt omkring blev hon oxå tokigt glad o struttade runt, runt! Bara jag o Jennie som höll oss i skinnet alltså. Efter detta blev det frosseri. Vi började med en mosbricka från grillen och avslutade med kaffe, tårta och kakor. De fanns lite kvar sen helgens festligheter, så vi passade på! :) Efter frosseriet såg det ut som jag väntade tvillingar :-S

Ska runda av den här dagen. Imorrn bitti ska jag till BM. Första gången utan L. Det ska tas stick i fingret har jag blivit förvarnad om. Ska se till o sköta det som en vuxen människa. Inga tårar alltså! På eftermiddagen ska jag till VC igen. Då är det nämligen dags för det första mötet med föräldragruppen. Ska bli spännande! Vi är tydligen 14 par i vår grupp. L ska försöka hinna dit i tid. Han är i Jönköping denna vecka och det tar ju sin tid att åka...

Hade det inte varit för den dumma Askersundsvägen med diverse 70-sträckor och kameror så skulle det inte ta så fruktansvärt lång tid. Inte för att han skulle köra för fort ;) Men det korkar ju igen och man bli förbannad på alla andra bilister.

Nej, spännande är vad det ska bli!
Nu ska jag o sjusovarsafira göra oss iordning för natten med bajjpromenader o allt som hör till.

Inga kommentarer: