måndag 4 maj 2009

Och på bästa läget i Nora...!! :-O


Linn, Li och Amos en torsdagmorgon i april.


Parvel och Bettan myser på en bänk, vid ett träd. Det grillades hos pappa i helgen. Efter vi ätit rabarberpaj kröp Safira ner i gubbens tröja o myste en stund.



Söndagsnöjet blev en sväng till Nora. Käkade Noraglass såklat. Dagens smak var skogsbär och det fanns inget att klaga på. Safira agerade fotomodell, då det kom fram ett par o fråga om de fick ta kort på den "söta hunden". Vi gick en stilla promenad längs sjökanten, för att senare avnjuta en sen lunch. Detta hade vi bestämt att vi skulle göra på 47:ans restaurant och pizzeria som ligger vägg i vägg med glasskiosken. Vi hade aldrig vait där och trodde det var ett fint ställe då det alltid verkar fullproppat med folk, iaf på uteserveringen..... Såhär var inte fallet! Det här är den hemskaste pizzeria jag varit på! Borde egentligen ha vänt i dörren men eftersom jag har en tendens att alltid krångla och aldrig kunna bestämma var och vad jag ska äta hängde jag med på noterna. Maten smakade väl bra. Inget över lr under det vanliga. Men stället! Bara pizzeriabås i trä, målade i rött med tillhörande marmorbord + de självklara guldbenen. Missbrukare fanns det gott om. Tjocka pensionärer. Hästklädda tjejer. Folk med öppna sår. Ja det fanns allt därinne! Och alla hade de sin speciella och starka odör. Sånt här kan ju vara normalt ibland. Men att ALLA hade hamnat på samma ställe! Samtidigt står det en stolle o pratar med personalen om att luftkonditioneringen inte fungerar..... Hans tjej står bakom i mjukisbrallor och sjukt höga klackar o kliar på sitt könsorgan. Larsa bad mig att inte se så förskräckt ut strax innan vi skulle gå.. Känns som det bara var pubishår på pizzan som fattades. Annars var besöket komplett!

1 kommentar:

Malin sa...

Vi tänkte ta en sväng förbi Noraglassen igår också,men valde grythytteglass istället. Kan säga att när jag bodde i Nora så var 47an MYCKET MYCKET bättre än det är nu. De har bytt ägare säkert 3 gånger sen jag bodde där. Synd när något som alltid varit bra blir så dåligt! :(