måndag 25 maj 2009

Ännu en dag är förbi

Idag har jag än en gång samlat in diverse intyg till att söka föräldrapenning. Tror alla intyg nu ska vara insamlade och i sin ordning så skickade iväg luntan! Får se vad de säger. Ska tydligen vara handlingstid på över 5 veckor, så får se om jag får besked innan lillknotten kommer!

Var på Sveas i Kumla o käkade lunch med Jennie idag. Hon var lika glad och fnittrig som vanligt. Diskuterades diverse världsviktiga saker. Blev en hel del barnprat oxå. Hämtade ut ett paket med bebikläder som hon beställt. Gillade speciellt en t-tröja med en "disco apa" på. Himla rolig va han, discoapan! Synd att det inte fanns med tryck av typ disco kaninen eller disco hunden =)

Igår när jag o Larsa gjorde iordning landet för att plantera potatisen var jag duktig o hade på mig handskar, till en början. De försvann från mina händer på något mystiskt sätt under färden mot ett jämnare krattat land. Hade bara lite koskit hemma men hällde på det som fanns.... När jag, med hjälp av händerna, tog o tryckte sönder stora jordkockor som inte trillat isär av grepen fick jag plötsligt tag i en liten jordklump. den kändes inte som de andra. denna var mjuk..... Klämde lite försiktigt på jordstycket med mina bara små fingrar. Började ana vad det kunde vara. Förde klumpen till min näsa och konstaterade snabbt att det var, inget mindre än BAJS! Kattblajja i potatislandet!! Skrek rakt ut, men vet inte vart bajjet tog vägen. Slängde jag tillbaka det? Eller kastade jag det över häcken till grannen? Det visar sig kanske med tiden..... ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

ahahaha galet kul!