måndag 18 maj 2009

Mor är på snabbvisit

Det har varit dåligt med inlägg. Men hinner inte med!

Mor är nu här på besök. Hon snålade skjuts med oss till hennes syster i Askersund i lördags o kom till Örebro igår. Så det är middagar hit och dit! Idag slappade vi dock i regnvädret med lunch o fika i Wadköping samt en promenad i stadsparken. Visade henne runt i stan där det byggts nya hus, och hälsade på en gammal vän till henne. Avslutade kvällen med pizza hos Parvel.

Förövrigt har jag o Larsa varit på informationsträff om förlossningen på sjukhuset idag. Tillsammans med en hel massa par! Det var bra information. Försökte hålla minen men mådde väldigt illa efter att de visat bilder på när kvinnor fick bedövningar i "nålform" Förstår inte hur känslig jag kan vara! Det är som att jag och min kropp inte tycker samma sak. Som att jag skäms för hur min kropp reagerar. Gömde toppen av min kropp i en näsduk. ...

Imorgon är det dags för ett nytt försök hos BM. Alltså nytt försök till stick i fingret. Får se till att inte låsa mig ute ur bilen för L ska till Halmstad. Ska även på föräldraträff där på eftermiddagen, men denna gång får det alltså bli utan L. Går nog bra. De är snälla :)

2 kommentarer:

Malin sa...

Stackare,inte lätt att vara så nålrädd om man är i behov av dom. Men det kommer gå bra,jag håller de 2 tummar jag har! Kanske kniper lite med tårna också ifall det behövs. ;)

emma sa...

jasåå du är oxå en sån där som blir vit i ansiktet o tårarna rinner ner för kinderna automatiskt fast man inte är ledsen, självklart har alla blodkärl dragit sig in längst in i kroppen o visar sig inte!
konstigt det där med nålar...
blä!