torsdag 21 maj 2009

Kristi i himmelen torsdag

Härligt med lååånghelg! Har redan en hel del inplanerat men idag blev det iallafall impuls besök i Frövi. Åkte i Togges lilla röda sportbil till Jerker o Lina. Lina hade, väldigt passande, bakat en fantastisk kolakaka, som serverades med vispad grädde på balkongen. Utsikt över de flesta grannars trädgårdar hade vi. De höll förövrigt på att riva buskar. Det finns ju alltid att göra med hus. Fick en titt på Sebbe när han hoppade studsmatta oxå! Det såg ostadigt ut men gick ju galant. Han hoppade tydligen på gräsmattan oxå. Hoppade upp, fällde ut benen o satte sig på rumpan. Det är nog helt klart skönare att göra med en studsmatta under sig :-S

Var inne en snabbis på Positiva Frövis ICA affär. Jag är helt säker på att jag såg Tore Tumör från Smala Sussie filmen därinne. Helt säker!

När vi kom hem bjöd vi in Togge på korvlunch. Sen fick han agera hundsäng åt Safira, innan han återvände hemmåt.

2 kommentarer:

Sanna sa...

jaa dom e utsläppta för säsong, så du får tyvärr vänta tills nästa år =/ jaa jag är ju d, fick en gigantisk bacill i höstas som drog ner mitt imun helt o hållet, så håller sakta men säkert att bygga upp det igen.. sen är d ju allt d här med att inte ha jobb o man vet aldrig med ekonomin som gör att jag aldrig kan sluta oroa mig. så d bidrar till en hel del tyvärr

Lidonia sa...

Nej, nej nu har du nog missuppfattat....han hoppar inte på gräsmattan inte, han tar asfalten när han håller på utanför studsmattan :S