tisdag 12 maj 2009

Hets och stress blev till långfrukost

Det blev inget BM besök för mig imorse. Stressade som vanligt runt minuterna före jag skulle åka iväg. Ut med Safira. Låsa in henne. Ut i bilen. Glömde ett papper. Tog hemnycklarna ut väskan o in o hämta det. Ut igen. Stänga bildörren lite så jag o magen kom förbi mellan bilen o häcken. Där förblev dörren. När jag sprang in o hämtade pappret hade bilen låst sig och när jag stängde dörren så låste den sig direkt. Utelåst med väskan i bilen!

Letade förgäves efter den andra nyckeln. Men var så sen att jag var tvungen o få tag på BM o säga att jag inte kunde komma... Alla papper med tel nr på var ju i bilen så fick söka på internet. Hittade ngr nummer. Ingen som ville svara. Fick tillslut tag i en annan receptionist som skulle hälsa. Fortsatte leta efter nyckel, utan resultat. Vi har aldrig använt den andra nyckeln för det har aldrig funnits batteri i den. Det värsta var att Saaben är besiktad och går, meeen den stod innanför Audin = stopp på uppfarten.

Efter att ha pratat med L, förklarat läget o att han får pallra sig hemmåt i tid så vi kan gå på vår andra tid på vårdcentralen idag, så säger han; men kolla i lådan under spisen.
-Varför? Där har vi ju stekpannor....
- Jo, men jag har nog sett en nyckel där....

Ja, där. Lääängst in o bakom stekpannorna hittade jag en liten bilnyckel. Den kunde iaf få upp billåset så jag kom åt den andra nyckeln och FRAMFÖRALLT väskan! Skulle kanske hunnit it för att väga, mäta o sticka men fick fortfarande inte tag i nån på tel så nu fick det vara!

Stressig morgon till ingen nytta!

Inga kommentarer: