måndag 11 maj 2009

Sjusovaren Safira


Jag var så irriterad i min dröm imorse, att jag vaknade. Väl vaken bjöd jag upp Safira i sängen. Hon somnade direkt på min arm. Snarkandes. När jag gick upp o klädde på mig låg hon kvar o snusade. När jag gick ner låg hon kvar.... när jag la upp hennes frukost, samma. Jag ropade o ropade. Ville hon skulle äta innan det var dags att gå spåret. Inte ens när jag skramlade med hennes nya supergoda mat, blöt, i burk, kom hon ner. Var tvungen att locka med Frolic. Då kom hon, trött med sina ljuskänsliga kinesögon.

Nu har vi vart ute i spåret. Plockade en jättefin bukett med liljekonvaljer. Har precis ätit frukost och ska nu in på Kvinnerstaskolan och taxikontoret för att samla in intyg till försäkringskassan. Sen får jag se om jag lyckas hitta nån blandare till badrummet.

Avslutade helgen med en lugn söndagkväll hemma i soffan. Med film och Ben&Jerry glass :)

1 kommentar:

Malin sa...

SÅ du gillar åxå Ben and Jerry? ;) Har du sett tävlingen jag länkar till på min blogg? =D