fredag 16 september 2011

Vardagsfredag med myyyys ;)

Nu har husarresten släppt och vi har varit iväg på syskonsång i Hovsta. Det är inte så många låtar jag eller Siri kan, men alltid kul med lite nytt. Hemma går Siri runt o sjunger Bä bä, blinka lilla stjärna, litet hus vid skogens slut o igår i bilen sjöng hon " lilla ko lilla koooo laaa la la laaal a al, lilla ko lilla koo........"

Allan har ätit potatis, ris o broccoli till lunch. Han stoppar i sig det han får. När han höll på att somna stoppade jag i han några skedar päron o aprikos till efterättt. Siri ville ha varannan sked o det är ju inte mer än rätt!

Allan somnade nog direkt i vagnen för jag har itne hört ett knyst. Siri ville gå upp o lägga sig själv, som igår... o liksom igår så hörde jag hur hon lekte med sitt kök däruppe. Ska gå upp o stoppa om henne oxå. Sen ska jag stoppa om diskmaskinen, tvättmaskinen och så ska bilen få sig en tvätt. Den vill ju inte vara lerig när det ska ta oss till lilla Oscars dop imorrn.

Inga kommentarer: