onsdag 21 september 2011

Man måste sova oxå.... inte bara leka

Tålamodet har hängt på en skör tråd när det har varit dags för att sova middag med Siri. Går man därifrån går hon upp o leker. Hör hon hur jag kommer tillbaka hör jag DUNS DUNS DUNS o så hoppar hon ner i sängen o låtsas sova. Inte dum inte!

Men inte jag heller. Iförrgår stod jag utanför hennes rum o smög o så fort hon gick ur sängen så gick jag fram ett steg o hon gick tillbaka o la sig.... Läggningarna har tagit 1,5 - 2 timmar...

Nu har jag nattat henne. Satt kvar en stund tills hon somnade för att vara på den säkra sidan. Vill ju ha min egentid nu när Allan oxå sover. Iförrgår när det tog två timmar att lägga Siri så vaknade Allan lagom när hon äntligen somnat.

Idag sover båda utan krångel!! Nu ska jag äta en tacos o läsa post, tidningar o brev från en hel vecka tillbaka tror jag.

Inga kommentarer: