måndag 26 september 2011

Höstdagar

Nu när hösten är här luktar det ännu godare i skogen. På eftermiddagen gick vi o plockade lite svamp som stektes till mellissmörgåsarna. Underbart gott! Väl ute hälsade vi som vanligt på både ankorna och hästarna.

Allan o Siri satt båda i dubbelvagnen på en promenad idag. Det gick jättebra, Allan är nyfiken och glad ju mer han får se av världen. Han är uppe i krypställning dagligen om han får ligga på golvet utan filt. Det tycker han är bäst för då kan han på något sätt dra/skjuta sig fram med hjälp av sitt dregel!? Tillsammans med några snabba rullningar åt ett o samma håll kommer han snart till den där goda mattkanten eller stolsbenet som är så gött o sätta tandköttet i ;)

Jag är nyss hemkommen från ännu en promenad. När jag gick utan barn eller vagn så passade jag på att vika av på några skogsstigar. Nya stigar för mig, men mörkret satte in o jag började bli lite skrajsen.... tog något större vägar hem  :)

1 kommentar:

Jempan sa...

ja passa´re, det går omkring en varg i Hallsbergcentrum. Man vet aldrig med de rackarna...