lördag 24 september 2011

Den GIGANTISKA loppisen!

Bytardagarna i Nora var något i häst väg. Jag rullade in på parkeringen några minuter innan det öppnade och det var kö in. Säkert 100 meter. Men när de öppnade så gick det supersnabbt! Vet itne om de första sprang in (!?) för fast jag gick mitt snabbaste så hann jag knappt med köns takt inåt.

Väl inne var det ett stoort klassrum per klädstorlek. Ett rum med 50/56, ett med 63/68........... Ett rum med böcker, ett med ytterkläder, två med leksaker. Ja ni hajjar hur stort detta var!

Men helhetsintrycket av kläderna var att kläderna har gått i generationer och många plagg var skitiga till på köpet. Priserna var inte alls så tokbilliga som på loppisen i vivalla även om det var Billigt.

Och innan jag åkte hemåt kikade jag in i 50/56 rummet där jag gick in först och där var det inte många plagg kvar! Så där ska jag lämna in alla gamla kläder nästa år. Såklart kommer jag spara en hel del av alla dessa favvoplagg tills Siri o Allan får egna barn, vare sig de vill använda dem då, eller ej ;)

Det kostade ca 1% av allt man hade fått sålt för de som hade lämnat in kläder/saker. Hur bra som helst!

Det slank med en hel del hem men de bästa var en röd siden pyjamas till Siri och en blårutig flanellpyjamas till Allan för ca en tia st. Köpte även två stycken vippbollar till Allan för han tycker så mycket om den vi har, från när jag var liten :)

Inga kommentarer: