fredag 30 september 2011

Lite om allt, igen...

Jag fick tillbaka min mobil. Visste väl att det lät för bra för att vara sant. Att jag skulle få en sprillans ny direkt.... Brightpoint har haft min i 1,5 vecka och tydligen har en kille tagit kort med den varje dag utan att den har stängt av sig. Jag ringde o skällde. Inte skickar jag iväg min knappt två veckor gamla mobil för att det är roligt.. Hon hävdade att smartphones kunde laga sig själva. Att hennes egen HTC inte hittade hörluraringången första dagarna o sen började det fungera av sig självt. Visst kan det väl hända i ENSTAKA fall, men det är ju inte rätt o riktigt. När går det isf. sönder igen?

Nu får vi iaf. se om mitt fel händer igen. Änsålänge är det lugnt på den fronten, men jag har bara haft telefonen 24 timmar nu :)

Siri har fått tillbaka långsidan på sin säng. Det fungerade bra ett tag med att sova i "stor" säng. Hon somnade fint själv o var inte uppe o grejjade nånting på nätterna men när hon förra veckan vaknade tidigt på morgonen två dagar i rad o tassade in o väckte Allan strax efter 6 på morgonen så fick jag nog. det var väldigt behändigt  med spjälsäng så hon får ha den ett tag till! Hon själv protesterar inte ett dugg så det är ju bra det! Nappen o trasan är glömda för länge sen! Det var lite tufft de första 2-3 dagarna men nu somnar o sover hon så fint utan.  Frågar inte ens efter dem.

En kväll när vi precis slutat med nappen så sa hon till Larsa vid sänggåendet på kvällen:
-Jag ska inte sova.
L: Nähä? Vad ska du göra då??
S: Gråta.

Men det gick ju över det med.

Imorgon är det vår riktiga årsdag. 10 årsdag. Vi hade glömt bort det och kom på det förra helgen när vi blickade framåt i almanackan.... Blir inget större firande, men en god middag på restaurang ska det iaf. bli. Är det någon annan som är hungrig vid 18 tiden imorgon så får ni gärna följa med! Vi har dock inte bestämt vart vi ska gå. Så får väl se vart det finns lediga bord. Vi har ju en förkärlek till Efesos.....

Just nu ligger Safira o springer i sömnen o voffar med söt "valpröst" i soffan brevid mig. Hon jagar nog den där goda plastkorven som piper... Larsa verkar ha somnat i godnattboken uppe hos Siri. det blir Idol o kaffe när (om?) han kommer ner.

3 kommentarer:

Lidonia sa...

Det hade varit trevligt, men hasr redan bokat upp oss =(

Linn sa...

Grattis på 10-årsdagen båda två! :)

E-line sa...

Det var synd Lina. och Tack Linn :)