måndag 29 augusti 2011

Vilken flaska!

I bröllopspresent fick vi bl.a. denna underbart fina flaska. (Bilden är lånad för jag fick ingen bra bild på´t) 
Det nämndes bara att den var från Ungern, men jag ville veta mera! Efter att ha googlat lite så fann jag både info om innehållet och flaskan. Låter gott, precis min smak! Men nääär ska man öppna en såå fin flaska?? När vi firar ett år som gifta, eller 30 år?  :) Vitt vin kanske inte blir så bra av att stå så länge?

Ett friskt och fruktigt vin med rund syra. Ljus gröngul färg, fräsch och fruktig doft.
Erhöll bronsmedalj vid Challenge International du Vin i Frankrike 2007
Passar tillfågel och fisk

Njuta av flaskan kan vi iaf. göra varje dag.

Här finns mer info och många andra fina flaskor till speciella tillfällen.

2 kommentarer:

Moa-Johanna sa...

Det blir vår 2012. Så mycket kan jag säga ... ;)

Moa-Johanna sa...

Det blir vår 2012. Så mycket kan jag säga ... ;)