söndag 28 augusti 2011

Lite om allt.

Larsa är bakfull. Han sov till 12 och har somnat om igen. Kl 15 ska vi vara på barnkalas och jag är sträng idag. Han ska med. Allan sover i vagnen på altanen, där sover han som allra bäst i bruset från vindarna och en o annan bil. Siri sover gott i sin säng. Jag o Safira tog en tur i skogen. Helt underbart där nu. Träden börjar skifta men det är fortfarande varmt o soligt. 22 grader. Det blåser väldigt ute men i skogen hör man bara bruset. Kanske skulle vi samla ihop våra småkottar o ha en familjedag med korvgrillning och kotträkning i skogen någon eftermiddag? Någon som är intresserad?

Inskolningen på dagis har gått hur fint som helst. Jag var med första dagen, sen har jag bara lämnat henne och hon har inte haft tid att ge mig en kram eller ens en vink vissa dagar. Inte ens med tjat. Hon ropar "Daaagis!" på morgonen och vill bara komma iväg. Jag fick igenom mina tider och hon kommer nu gå två dagar i veckan, 9.30 - 15.00. Då slipper jag väcka Allan i sin middagslur för att få med honom till dagis, tur&retur. Perfekt! Hon äter, sover och leker bra enl. fröknarna så finns just inget att klaga på. Nästa vecka kör vårt nya schema igång! Då kommer jag o Allan ha massa gosigt bäbismys här hemma. Vi kan ta långa promenader med Safira och prova nya smakupplevelser ;)

Vet inte om jag fick med Allans bvc besök... 4,5 månader gammal så vägde han 8,6 och var 68 lång. Han är så tung att vi inte lyfter ut babyskyddet längre. Så jag har börjat kolla efter nästa bilstol. Ville först ha samma som Siris, men nu vill jag prova någon annan modell. Har läst på om isofix och vill såklart ha en sån stol. Men egentligen ser jag inte riktigt behovet?

Nu ska jag surfa in på tele2.se och köpa mig en sån där smarttelefon. Jag kan vara en av de sista som byter ut min gamla dumma telefon mot en med mer IQ.

3 kommentarer:

Martin sa...

Mycket intresserad av en skogsdag, snarast! Den här gången kommer vi ihåg tändare tycker jag ;)

Li sa...

Jag är också intresserad! Så kan vi passa på att leta lite svamp också, såg Susannes bild på FB nyss och blev kantarellsugen. Jag går inte så långa dagar nu, men måste kolla av lite imorgon när vi kommer köra grupparbeten och sådant så jag vet när jag kan.

E-line sa...

Ingen risk att du, Martin, glömmer tändare nuförtiden ;)

Kolla scheman så får vi bestämma en dag. Kul om pappor oxå vill följa med. Och, jag tänker Inte visa er några svampgömmor i skogen ;P (ni kommer se dem ändå...)