lördag 27 augusti 2011

Shoppingdag!

Det kan ju inte bli för mycket shopping det vet ju alla, o idag har det varit en perfekt sådan dag :)

Jag o Susanne började med loppisen i golfhallen. Vi kom båda ut med många påsar efter att vi hittat varandra igen ;) Jag hade i sikte att hitta lite billiga kläder till tjockisen här hemma som växer ur allt på några veckor. men hittade inte ett plagg som var fint nog för honom. Jo! En tuff liten mössa i svart med vita konturer av stjärnor i vitt. Nyskick! 5 spänn! Köpte 7 böcker för en 50 lapp. Ett riktigt kap! Både nån Godnatt bok med sånger o ramsor i o Go´bokens egna barnkammarbok med mera sånger ramsor o rim i =)

Sen åkte vi till Erikshjälpen o småhandlade lite mer. Köpte bl.a. ett Tiger of Sweden skärp till L för ynka 20riksdaler. Jag blir glad av att fynda och L av att få saker han behöver ;)

Fortsatte till Åhléns o hämtade ut varsin "Dagispåse" fylld med smågrejjer, gratis är gott ;) Efter att ha shoppat blir man hungrig o vi läskade oss med en varsin STOR sushitallrik. Snodde med några gratisgodisar hem oxå, vem kan motstå när det är kokossmak?!?!  Världens godaste smak.

Förde lång diskution med en skosäljare om easy tone skor och vi båda bestämde oss för att satsa på några bra joggingskor istället, nån dag när vi hade mer tid.... så åkte vi hem till Li på me And I party. Där var hela lägenheten fylld av blivande, nya och vanliga mammor ;) Höstens kollktion var ganska tråkig så det blev nada i kundkorgen. Snabbshopping på konsum och sen köpte Susanne med en barnvagn hem innan jag kom hem o visade alla mina bra inköp :D

Laarsa fick spader o drog ut med killgänget :P  De skulle tydligen fiska. Han tog med ett trasigt spö som han inte ville ha med hem igen, haha. Hoppas han har lika kul som jag haft idag. Det var skönt att få rensa hjärnan från barnskrik för en stund, Men imorrn kör vi dubbelt upp för att ta igen dessa timmar. Barnkalas står på menyn! ;P

Inga kommentarer: