måndag 22 augusti 2011

Siris nya dagis

Idag har vi börjat inskolningen på Siris nya dagis! Allan hängde såklart med och stirrade ut både personalen, barnen och leksakerna ;) Siri satte sig vid ett bord och målade med de andra barnen. Plötsligt ropade hon att hon skulle kissa och en personal nappade direkt. Bra att det funkar även med okända. Hon funkade så bra där så jag ska lämna henne några timmar redan imorgon. Det blir perfekt, då Allan och jag ska till BVC ;)

Men... vi har funderat hela sommaren om Siri ska få gå på dagis. Det vore ju kanon för henne. Men nu är det redan höst och att klä på TVÅ barn vinterkläder tidigt på morgonen och hinna skrapa o skotta fram bilen två gånger/dag för att åka till dagiset... Vet inte om jag orkar. Vi åker ju ändå på öppna förskolan flera gånger i veckan och umgås ju med kompisar + barn, så det går ju ingen nöd på henne. På öppnis får man ju komma o gå som man vill. Perfekt för mig som har svårt med att passa tiderna! ;)

Det här nya dagiset var Jättefint inne och ute, med massa roliga leksaker, tält, hemvrå (spis o köksgrejjer) och rutchkana. Men barnen kändes Mycket yngre än Siri och personalen gjorde inget större intryck på mig.

Vi ska fundera lite till innan vi bestämmer oss.

Allan somnade precis innan vi skulle åka hem o vaknade såklart och var övertrött och skrikig när vi kom hem.  Så medans jag försökte få honom att somna om satt Siri o kladdade med lunchen, hällde ut vattnet o skrek att hon skulle kissa. Kaos! När hon fått i sig lite lunch, kissat o somnat så kunde Allan oxå sova o båda sov närmare tre timmar. Underbar tid för mig efter ett sånt kallabalik :)

Larsa var hemma när vi åt vårt sena mellis idag. Allan fick gröt och Larsa var med och fick mata för första gången. Han hade FULLT UPP!! HAhahaah! Gröt överallt o Allan var så nöjd o glad. Men sen började ögonen rulla och han nickade till flera gånger innan vi han torka av honom så han fick vila lite ;)

1 kommentar:

Moa-Johanna sa...

Vi hade Freja på dagis först när Ralf var bebbe. Men sen blev det jobbigt som du säger med kläder och kyla, så då tog vi en "paus" under sena hösten, vinter. Sen gick hon en dag i veckan efter det.

Tål att tänkas på, tyvärr finns det ju lika många fördelar som nackdelar, så det är svårt att välja.