torsdag 16 juni 2011

Vaken Siri

Hela dagen igår var ungefär som vanligt. Siri var på dagis några timmar, jag o Allan hemma. Vi  var hos hästarna, Jennie o Eilie kom hit o lekte. Axel, Bettan o Challe kom över på fika och sen var det godnatt. Trodde vi ja...

Siri började gallskrika vid kl 01 inatt. Det slutade inte så L fick gå in till henne, utan resultat. Jag provade jag med, men nej, gallskrik. Orkade inte bråka o behövde finnas till hand i vårt sovrum ifall Allan vaknade o ville ha mat så frågade om hon ville sova i vår säng. Det har hon aldrig gjort så det ville hon, såklart... Där låg hon. Mitt imellan mig o L, men napp o trasa. Allan bara sov igenom allt vid vår fotände. Men det slutade inte här.

Siri somnade aldrig om. Hon låg där o först pillade hon bara med sin trasa o sen började fötterna gå.... ibland var de i hennes ansikte o ibland på min mage. Efter två timmar tröttnade jag. Jag hade bara slumrat till korta stunder. När jag frågade om hon ville gå o sova i sin säng så ville hon det. L fick gå över med henne, fortfarande ifall Allan skulle vakna :) Då gick hon snällt med, la sig o somnade.

Allan, ja han vaknade av pappans väckarklocka vid 6.30.

Siri var illsk på morgonen. Sömn gör ju underverk med både barn o vuxna.

Vet inte när vi hade såhär mycket aktivitet på natten senast, men det var länge sen och jag hoppas det dröjer länge till nästa gång  :-/

Inga kommentarer: