söndag 19 juni 2011

Tjatar

Jag vet att jag tjatar men kan inte låta bli. Allan bara är och är helnöjd med det nästan jämt. Han var med en hel dag på Mantorp Park o sov mest hela tiden, med hörselskydd så stora (trots barnstorlek) att de tryckte ihop hand kinder o mun till något skrumpet. Bilder kommer.

Vi har fått in lite rutin på kvällarna/nätterna nu oxå. Så skönt! Han äter o går o lägger sig mellan 21-22. Vi lägger bara ner han i sängen, stoppar i nappen, sätter tv:n på timer (så han har liteljud omkring sig) o slår till på mobilen ovanför hans säng innan vi går ner. Oftast behöver vi inte gå upp nån mer gång sen utan han sover till ca 5 o somnar då om efter lite mat i vår säng.

Som alltid så tänker jag tillbaka på hur Siri var vid olika tillfällen. Henne kämpade vi med för att få rutin på saker o ting. Hon sov ju visserligen hela nätterna från 3 veckors ålder, men att få henne att somna på kvällen tog tid!! Vi stod ibland timmar med böjd rygg över den där spjälsängen o drog försiktigt handen över hennes panna o repeterade viskande "soooov, soooov, soooov" Som om hon förstod det o skulle somna fortare. Gick man därifrån innan hon somnat var det gallskrik. Att somna själv var något hon fick lära sig senare. det är en helt annan historia ;)

Nu ska jag natta mig själv, det brukar gå ganska fort nuförtiden  :)

Inga kommentarer: