onsdag 15 juni 2011

Baka baka liten kaka

Igår kom Siri dragandes med "Sju sorters kakor" boken igen. Hennes favvisar är ju den och "Egenvård Barn". Vi får väl skylla oss själva att de delar plats med en hel del barnböcker i köket. Varje gång vi läser eller framförallt tittar i kakboken så hittar jag något nytt som låter supergott o enkelt. Ja, jag bakar ju bara enkla saker, är det många moment eller någon ingrediens som inte finns hemma så väljer jag något annat o släpper den där kakan som såg så god ut. Huvudsaken är ju Att jag bakar :)

Igår lät jag iaf. Siri välja ett recept som vi kunde baka ihop. Hon slänger fram en sida med den mest avancerade chokladtårtan på. "Mmm, kan vi inte baka den här ist.?" Ja, tur det gick bra det oxå!

Vi bakade bondkakor. Men eftersom de tydligen skulle stå flera timmar i kylen innan man fick baka till dem o vi hade redan satt på ugnen för länge sedan, så fick vi baka något annat undertiden. Nu valde jag helt fritt o hittade den kaka som bakades på potatismjöl. Intressant. Lätt var den med, men namnet?! Lills luftlätta småbröd. Jätteroligt namn som jag aldrig kommer ihåg när jag ska berätta om dem. Igår blev det Lillys fluffiga småbröd...

Nu har vi fyllt frysen med drygt 100 små kakor. Bra att ha! När L kom in sent igår kväll (han grejjar i garaget o kör iväg skräp till tippen) så åt vi goda kakor o mjölj medans vi diskuterade vår framtid ;) Men det menas hur vi ska få ihop helgen. Mycket roligt i helgen men man kan ju inte vara överallt!(?)

Inga kommentarer: