torsdag 23 juni 2011

Lite här o där

Varje gång jag går in här så tänker jag att jag borde byta presentationsbilden. Den är tagen i vårt badrum (de blå väggarna) i lägenheten. Jag är osminkad och har bruna (eller svarta?) linser i. Plötsligt händer det. Men inte idag....

Idag var det cirkus här igen. safira vill ut o kissa men vill inte ut när dörren öppnas, för att det regnar. En spark i baken så trillade hon ut, vet inte om hon kissade eftersom hon pep in på altanen direkt. Vi andra tog oss till dagis. Orkade inte byta vagn i bilen (sylkyn ligger däri om vi inte ska göra något speciellt, den passar alla :) ) i detta regnväder för då hade jag blivit blötare än jag nu blev. Allan i babyskyddet, babyskyddet i sulkyn. Siri fick hålla i vagnen när hon gick så hon höll sig i "klungan" och jag körde vagnen med en hand och höll det gigantiska paraplyet med andra. det gick förvånansvärt bra! :) Paraplyet räckte till alla utom min rygg o mina "bakben". Men det är ju smällen man får ta när man är äldst ;)

Igår skulle jag tvätta upp bilen inför midsommarhelgen. Alltid kul med fräsch bil! Jag hade tvättat så många gånger på Statoil att jag hade en gratistvätt att ta ut. Guldtvätt! Ingen kö var det heller. Men det stod några bygg-gubbar o åt frukost vid "rastplatsen" där. Jag knappade in min kod o smög in i tunneln. Det gäller att komma i mitten av rännorna för däcken så inga backspeglar går av :P

Ni vet hur blött gummi mot stål låter. Sniiiiiiiiisch!! Ungefär  =)    SÅ lät det, attans jag var snett ute i min rattning :-S  Styrde lite, men det tog i på andra kanten då.  Jag jag för bred. Även om kanten inte nådde upp till fälgarna kan jag ju inte stå där o skava däck. Nej, jag fick BACKA ut ut tvätt tunneln. Hade bara kommit in en halv meter men man ska ju backa förbi "kodautomaten" o ut. Bygggubbarna stod nu med öppna munnar o glodde.  :-O   Jag fick tillbaka min gratistvätt och får väl utnyttja den i vinter när de små vinterdäcken kommit på igen ;)

SÅ idag har jag tvättat bilen för hand. kanske får det bli så hela sommaren om vi inte hittar en större biltvätt. Har fått några tips...

Siri ska jag hämta redan efter lunch idag. De ska äta midsommar mat med jordgubbar till efterätt. Sova ska hon få göra hemma så det sker ordentligt! :) Hon sover bara en halvtimme på dagis och två timmar hemma. Sen är även hon redo för en "fullspäckad" midsommarhelg med lata dagar som vi bestämmer själva vad vi vill fylla dem med. Men hoppas på trevliga promenader längs hamnen och mycket sol o bad och lek.

Inga kommentarer: