tisdag 7 juni 2011

BliXtar & DUNDER!

Det har legat i luften, och när vårt besök precis åkt hemmåt och Siri och jag hoppat in i duschen brakade det loss Ordentligt! Mysigt! Sen fick jag ett ryck. Vår bil är ju inte det minsta miljövänlig i vanliga fall men jag kan tydligen vara det ibland. Idag hjälpte jag vår bil att vara det med. Med svampen i högsta hugg sprang jag ut o svepte över bilen. För att vara säker så att allt schampo sköljdes av så tog jag vattenkannan o vattnade bilen runt backspeglar o annat svåråtkomligt. Jag blev bländad av blixten i fälgarna flera gånger om :P (faktiskt sant)

Hela gräsmattan är som en stor vattenpöl och ena hjulspåret på uppfarten är som en fors. Det öser verkligen ner.! Att fylla en hink vid stupröret tog ca 10 sekunder. Siri måste ha somnat väldigt snabbt idag eftersom åskan började högt och plötsligt! Inte ett ljud i babyvakten, hon brukar annars prata o sjunga lite (på sistone mycket) innan hon somnar in.

Nu har jag vridit ur flera deciliter ur trosorna o linnet (inte vitt ;) ) o hängt på tork. Dags för en kopp te.

Lite bilder:

Glad kille!

Skeden i högsta hugg men vad gör handen??

Smakar morfars mat...

Sitter o tittar på allt liv o rörelse

Jennie o Eilie bjöd in sig till ett dopp i den gigantiska poolen. När väl flickorna var avklädda var det roligare att stå utanför o blaska än att sitta däri. Poolen är sådär lagom stor att man kan hälla i nytt vatten för varje tillfälle, så man slipper gräs o lövrester i vattnet :) På bilden äter vi kvällsmat. Korvstroganoff o ris hade min egen kock lagat till sällskapet. Barnen åt så väldigt fint (!) Inget kladd eller snoe. Jo, Siri snodde mat ur Eilies tallrik när Eilie gått från bordet o Siris mat tagit slut... Hon öste fint över E:s mat med skeden till sin egen tallrik innan hon slevade i sig den. Så söt att jag inte kunde tillrättavisa att man inte ska sno andras mat =)

Hungriga små barn

Allan hade sin Smurfelina att titta på.

Mammorna

En hur rolig bild som helst! :D  Tror han försöker fånga nått som flyger??

2 kommentarer:

Li sa...

Haha vad gulliga de är. Jag är som vanligt fotogenisk som få :)

Tack för idag, det var himla trevligt och Amos somnade på två röda när vi kom hem!

Jempan sa...

Eilie somnade i bilen med ett leende.