torsdag 9 december 2010

MB

Vi packade ihop oss o åkte till Marieberg idag. Gick runt o strosade och bara kände av allas julstress/julro. En del svischar fram med påsar i händerna medan det kommer ett o annat barnvagnsgäng i lugn o ro och småpratar. Fick med en del saker hem oxå. Smått o gott. Lunchade med pappan på världens bästa buffeställe. Det där man får mixa alla buffeér. Siri satte ett av mina tacoskal i halsen o kräktes efter några hostningar. Hon tittade förvånat på oss innan hon började sleva i sig sin pasta igen.

På hemvågen kunde jag inte låta bli att svänga in till Plantagen. Skulle kolla på konstgjorda blpmmor som jag blivit tipsad om från alla möjliga håll. Kom hem med två smockfulla påsar med blommor men, kom på att jag glömt titta på konstblomshyllorna.... Nu har vi iaf. fullt av livs levande blommor, överallt =)

Safira och jag var ute i skogen o grävde fram både vitmossa, grönmossa och harlortar. De sistnämnda åts upp direkt där de hittades, det andra tog vi med hem o tinade. Nu har vi några konstalationer av blommorna, mossan, gamla fina krukor och en o annan juldekoration.

Imorgon är det julavslutning på babysången i kyrkan. Mysigt!

Inga kommentarer: