fredag 31 december 2010

Gott Nytt År!

Det har verkligen varit en nyårsafton man sent kan glömma. Jag har knappt suttit ner idag känns det som. Passat upp på alla. När den ena har sovit har den andra velat ha nått varmt att dricka o när den andra somnat har den första velat ha mat, eller den tredje ut o gå...

Jag lagade isf. nyårsmiddagen som planerat. Hade ju allt hemma och det går säkert bra att frysa in. Lite fint fick vi ha vid matbordet, även om alla svansar sunt i myskläder här...


L smakade aldrig på maten och Siri smakade en tugga på gratängen o sen skulle hon bara ha gurka o tomat från min tallrik.... Safira blev desstu gladare.

Safira är egentligen den enda som klätt upp sig idag. Eller jag har klätt upp henne med ett långt bad efter vår skogsvandring som slutade i bajsätning. Så mycket av det goda att hon var helt brun runt munnen. Har man inte koppel på så får man tydligen skylla sig själv! Nu är hon vit som snö och luktar frukt :)

Lilltjejen har somnat in och vi tittar på cirkus på tv. L med en kopp te och jag med betydligt godare saker. Klockan 24 kommer jag tvinga ut alla som är vakna att titta på fyrverkerierna ovanför Hovsta och Åby. Hoppas det blir vackert, har ju aldrig varit hemma på nyår förut..

Inga kommentarer: