onsdag 1 april 2009

Vem ska städa efter hösten o vinterns dystra dagar?

Nu är nästan all snö borta. Tack vare all härlig sol. När jag satt ute o mös i solen o tittade på min trädgård som är ojämn, full med gamla kvistar o bruna löv och gräsmattan ser bara ut som en stor jordmatta, tänkte jag; vem ska ta hand om allt det hääär?? Insåg lika snabbt att Safira inte skulle erbjuda sig så jag fick ta tag i´t själv... Började med att plocka upp små hundlortar som kommit fram under snön. Sen plocka upp alla grenar o kvistar som blåst ner från diverse träd (mest från grannens...) Började sedan, för andra gången iår, beskära mina kära buskar. Liksom sist, insåg jag hur slö sekatör jag hade och fick tillslut avbryta. Tur vi ska på trädgårdsmässa på fredag. Ska bannemej handla en lite dyrare knippsare som håller sig i schakt mer än en säsong.

Nu ska det hängas tvätt. 3:e lr 4:e maskinen denna vecka. men nu är det soprent i alla tvättkorgar :)

Inga kommentarer: