torsdag 9 april 2009

En dag söder om Örebro


Min nya väska!
Dagen började med mys o teve tittande i sängen. Safira gjorde oss sällskap. Tog oss ner till sofforna o fick frukost serverad. Det händer inte ofta eftersom herrn i huset inte äter frukost om man inte tvingar honom. Eller tvingar honom att göra en smörgås till mig. Blev akut sugen på att klippa mig. Ringde närmaste frisör (Hovsta) o fick ett nej. Fortsatte med Lillån men de skulle stänga tidigt för det var Skärtorsdag. Så fick ringa min gamla frissa o hon fixade en tid på 30 min. Så det blev bråttom! Kom 5 sent, men hon fixade till håret på nolltid. Skönt! Hade inte klippt mig sedan november så det var verkligen dags. Fick även höra lite skvaller om Li, eftersom vi har samma frisör :)

Mötte upp Larsa o så drog vi till Marieberg (Ja, det är tredje dagen i rad som jag är där....) Jag behöver kläder! Växer ur mer o mer. Idag insåg jag att jag visade magen i mitt favvolinne.... Så köpte lite mer kläder och en underbart fin väska :)

Fortsatte bilresan till Kumla där vi skulle titta på en barnvagn. http://www.blocket.se/vi/21065900.htm?ca=8_s Den var superfräsch o i nyskick. Men jag kunde inte bestämma mig för om jag gillade färgen så blev inget köp. Har fortfarande inte bestämt mig..... Larsa gillade inte chassit helt heller. Så får se. Verkade inte vara nån rusning. Hade bara ringt en till, från Ludvika. När vi kom in hos tjejen som sålde vagnen visade det sig att hennes karl är en gammal vän till oss. Hade inte träffat han på flera år så bytte nummer igen.

Dagen var inte slut här. Fortsatte till en för oss ny pizzeria i Kumla o mötte upp en kompis. Köpte med mat hem till honom o blev sittande... Inte bara för att jag äter långsamt, (det gör jag egentligen inte. Det är mer så att andra äter himla fort!) utan för att det fanns kaffe.

Inga kommentarer: