söndag 26 april 2009

Pollenattack!

Idag stod jag inte ut längre! Har fått pollenallergi på äldre dar och nu var det nog. Hade ingen pollenmedicin som gravida fick äta hemma så fick åka in till apoteket. Där var det fullt tryck en söndag såhär mitt i pollen säsongen. har väl aldrig sett så mkt folk inne på sjukhusapoteket, och ALLA stod vid den lilla, lilla allergi hyllan. Det nös och snörvlades friskt omkring mig. Den ensamma butikstjejen hade fullt upp med allas frågor. Alla lyssnade på allas svar och hjälpte även varandra; " den har jag till min dotter som är 4år", "när jag var gravid använde jag den o den..." Vi blev ett team!

Annars idag har vi babyshoppat! Började med att vi skulle byggaihop spjälsängen för att se så alla delar var med. Det var de, men hela var de inte. Fick åka o byta en del då en spjäla var rakt av. Åkte till Ikea och handlade lite sängkläder och annat och så till Coop o köpte babysitter och annat som kan tänkas behövas. Nu är jag nöjd för tillfället. Har lite basgrejjer hemma. Man vet ju aldrig när det är dags. Men har bara handlat en av de fyra viktigaste sakerna; sängen. Kvar är alltså barnvagn, babyskydd (bilbarnstol) och en kombinerad tvätt o tork som vi ska ha skötbord på.

Har sålt mer grejjer på blocket idag. Det kom ett par och köpte min gamla gula byrå, som jag hade när jag var liten. Tror jag fick den i födelsedags present. Pappa hade lackat den T-gul precis så som volvona målades på den tiden. Den får inte stå inne för Larsa som tycker den är gräslig! När tjejen tittade på den o sa; "Jag tycker den är fin" till sin kille, såg jag hur Larsas läppar snörptes ihop som om han bitit i en citron. Hade lust att säga åt han att vara tyst, men det gick bra. Han höll sig. Sagt o gjort så fick den följa med dem hem.

3 kommentarer:

Erik sa...

Hahaha Larsa!... =)

Larsa sa...

Tydligt att hon var där med sin vårdare!! Uppenbart synskadad!

E-line sa...

Nu e den iaf ur ditt synfält för gott, Larsa!