fredag 3 april 2009

Solsting

Hur mkt hinner man med på en dag egentligen? Har fått hur mkt som helst gjort idag. Det bästa var att jag vaknade en minut innan väckarklockan väckte mej, 06.59. Dock för att jag var så arg på L i sömnen, för han hade målat ett rum i fel färg... Inte konstigt när han hade målat 70-tals konst i hela rummet. OCH hängt upp 50-tals gardiner. Kan man bli annat än förbannad? ;)

Började hos barnmorskan imorse. Efter ett stick i fingret och tillhörande yrsel o illamående så pratades det, vägdes o mättes. Allt var bra! Men illamåendet kom tillbaka då o då så jag fick lägga mig ner igen... Hoppas verkligen jag vänjer mig vid det här snart. Börjar bli ganska tröttsamt!

Fortsatte till Larsas jobb o fixa lite, hoppa in på Hund o Katt o köpte ny klotång eftersom jag använt den förra som avbitartång, vilket resulterade i att den mer slet av de stackars klorna än knippsade.

Sen var det trädgårdsmässa! Trevligt trevligt. träffade ngr gamla klasskompisar, köpte ny sekatör, (som har fått visa vad den gått för idag) köpte julrosor och provsmakade choklad.

Efter en snabb sväng på Stadium Outlet, utan att hitta något av värde, lånade vi med en kärra från Larsas jobb, som vi fyllde med lecasten innan vi körde hemåt. Lecastenen blev till en mur efter mycket slit o stånkande! Gick lös på massa buskar med den nya sekatören som förövrigt fungerade sådär... Rensade upp i rabatter. Krattade löv, o slet med och i den förbaskade bambun som tar över huset/rabatten på somrarna. De elaka röda och gigantiska knopparna börjar titta upp nu.

När solen gått ner o vi insäg att det var kväll o att vi nog skulle äta, fick det bli varsin pizza från Lillån. Nu, 1/2 kg jordgubbar senare är det nog läggdags!

Hoppas solen lyser imorrn oxå! Det blir så mycket gjort!

Behöver jag skriva att vi käkade lunch på Rosalies ;)

Ska fixa upp en bild på muren imorrn. Den blev precis som jag tänkt mig :D

Inga kommentarer: