torsdag 2 april 2009

A-kassor o arbetsförmedlingar

I dagens dåliga tider är a-kassorna hårda. Det gäller tydligen att passa sig!! http://www.na.se/artikel.asp?intId=1468633&insn=1

Själv var jag nyss i kontakt med ams för att uppdatera dem hur mitt jobbsökande går. Fick prata med en relativt ung och lugn kille som jag förstod vad han sa. Det är inte en självklarhet när det gäller ams. Han tyckte jag gjorde så gott jag kunde. Det svaret är jag nöjd med.
Ett hett tips för alla som måste ringa dem var o varannan månad är att ringa tidigt. Det var 4 före mig i telefon kön nu. Sist var det 67....

Idag ska jag o Saffran gå till Coop. Har räknat på´t och borde ta ungefär en timme.

2 kommentarer:

Malin sa...

Ja vart är världen på väg?? Lycka till med promenaden. =D

Sanna sa...

Fyfan så sjukt... man får inte göra nånting snart utan att be om lov till alla myndigheter...